چرا اتوماسیون در نانوایی مهم است؟

اولین چیزی که احتمالاً با شنیدن کلمه نانوایی به آن فکر می کنید، فروشگاه نانوایی مورد علاقه تان است که می توانید خوراکی های خوشمزه مورد علاقه خود را بخرید، چه کیک یا کلوچه های مورد علاقه خود و غیره.

اما به همان اندازه که این فکر به نظر می رسد مانند رویای کامل، روش های زیادی برای ساخت این محصولات وجود دارد. و با توجه به تجربه مشتری به عنوان یکی از عوامل اصلی برای کسب سود، صنعت نانوایی نیز تمرکز خود را به سمت اتوماسیون تغییر داده است. در این مقاله به مزایای استفاده از تجهیزات اتوماتیک می پردازیم.

نانوایی و اتوماسیون

واقعیت این است که اتوماتیک بودن فرآیندهای نانوایی به طور مستقیم به کاهش هزینه انرژی و نیروی کار کمک می کند. کسب‌وکارها در طیف تولید مواد غذایی و نوشیدنی باید ادعاهای رقابتی نیاز بازار محور به انعطاف‌پذیری، هزینه و مزایای بهره‌وری را که با معرفی اتوماسیون جریان می‌یابد، ارزیابی کنند.

تاریخچه اتوماسیون در نانوایی

اولین بار اتو فر در یک روهودر بود که دستگاه برش نان را اختراع کرد. از آن زمان، اتوماسیون نقش مهمی در صنعت نانوایی ایفا کرده است. این به این دلیل است که اتوماسیون فقط یک موضوع حجم نیست، بلکه در مورد دستیابی به ثبات است.

تمرین تولید دستی محصولات پخته شده، می تواند منجر به تغییرات در محصولات شود. این نوع محصولات برای حفظ کیفیت و ظاهر دست ساز، نیازمند تغییرات گسترده ای هستند. به همین دلیل است که امروزه طیف وسیعی از محصولات نانوایی در فرآیندهای کاملاً خودکار تولید می شوند. جدای از آن، تعداد فزاینده ای از نانوایی ها به اتوماسیون انبار روی می آورند.

این به آنها در مدیریت کارآمد ماندگاری کوتاه محصولات نانوایی ، مدیریت هزینه های نیروی کار، به حداقل رساندن آسیب محصول، افزایش دقت موجودی و به حداکثر رساندن ظرفیت انبار کمک می کند.

نانوایی مدرن

هدف اتوماسیون این است که نانوایی‌ها را قادر می‌سازد تا هزینه‌های سربار را کاهش دهند و به طور همزمان به بهبود فروش کمک می‌کند، زیرا هر کالا قبل از تاریخ انقضا به قفسه‌های فروشگاه می‌رسد و به نانواها اجازه می‌دهد تا به طور کامل منابع را برای جریان بهتر محصول برنامه‌ریزی کرده و بهبود بخشند.

به طور خلاصه، با یک سیستم ذخیره سازی و بازیابی خودکار و سیستم اجرای انبار، نانوایی ها می توانند دید و کنترل موجودی را با داده های افزایش دهند، که کارایی عملیاتی را نیز افزایش می دهد.

به طور مشابه، تولیدکنندگان می توانند از داده های برای برنامه ریزی تولید و زنجیره تامین آتی استفاده کنند.

در اینجا مروری بر تأثیر اتوماسیون بر صنعت نانوایی است:

مخلوط کردن

چندین تجهیزات و روش های اختلاط ساده، بهداشتی و افقی برای مواد اولیه نان وجود دارد که می تواند به شما در دستیابی به کیفیت خمیر سازگارتر کمک کند.

از سوی دیگر، یک سیستم توزیع یکپارچه خمیر به افزایش کارایی و ظرفیت تولید شما کمک می کند و در عین حال کنترل دمای خمیر بهینه را برای طیف گسترده ای از خمیرها حفظ می کند.

ظاهر محصول

افزایش کیفیت و یکنواختی نان، نان، پیتزا، شیرینی و … نیز نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد.

اینجاست که برای کمک به رشد نانوایی خود به سیستم‌های تقسیم‌بندی و قالب‌گیری دقیق خمیر با فن‌آوری ورقه‌های انعطاف‌پذیر، رسوب‌گذاری، تزئینات و لمینت نیاز دارید.

گروه صنعتی آذربایجان (افخمی)

گروه صنعتی افخمی با سابقه درخشان در تولید دستگاه های نانوایی مختلف، تولیدکننده دستگاه چندکاره نانوایی می باشد. برای مشاوره تخصصی و خرید محصولی که مراحل خمیر زدن، پهن کردن، پختن و سرد کردن را انجام می دهد، کیفیت محصولات و هزینه های خود را کاهش دهید.

گروه صنعتی افخمی آذربایجان تولید کننده دستگاه نانوایی لواش تمام اتوماتیک می باشد. این مجموعه با سابقه درخشان در تولید تجهیزات نانوایی، تولید کننده دستگاه نانوایی تمام اتوماتیک می باشد. فرایند پخت با دستگاه های تمام اتوماتیک بدون دخالت دست انجام می شود.

همین امر سبب می شود تا بهترین کیفیت همزمان با ضمانت سلامتی بیشتر داشته باشد. برای مشاوره تخصصی و خرید دستگاه نانوایی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *