اتوماسیون در صنایع غذایی و 5 مزیت موثر

اتوماسیون در صنایع غذایی

تولیدکنندگان مواد غذایی با چالش های متعددی دست و پنجه نرم می کنند و از استراتژی های مختلفی به عنوان اقدامات متقابل و روش های حل چالش های تولید استفاده می کنند. اگر فرآیندهای تولید، مونتاژ یا حمل و نقل شما پیچیده و نظارت کامل آن دشوار است، اتوماسیون می تواند با ارائه یک نمای کلی، اتصال ماشین های شما به یکدیگر و به دست آوردن اطلاعات ارزشمند برای کسب و کار شما به شما کمک کند. اتوماسیون موثرترین روش برای موفقیت در این شرایط است. اتوماسیون در صنایع غذایی در کنار ربات ها، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، کیفیت غذا را افزایش می دهد و چندین مزیت دیگر را برای صنایع غذایی به ارمغان می آورد.

اتوماسیون صنایع غذایی

فعالان صنعت می توانند از اتوماسیون برای ساده کردن فرآیندهای خود استفاده کنند و از مزایای اتوماسیون زیر در صنایع غذایی بهره مند شوند.

  • ایمنی و کیفیت مواد غذایی

بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی نگران ایمنی و کیفیت محصولات خود هستند. نقاط تماس زیادی در طول زنجیره تامین وجود دارد که می تواند باعث ایجاد آلودگی در فرآیند تولید نان شود. بنابراین کنترل کیفیت کافی در هر یک از آنها ضروری است. با وجود اتوماسیون مدرن، کشف مشکلات در هر نقطه از زنجیره تامین در زمان کوتاه آسان تر است.

اتوماسیون در صنایع غذایی به شرکت ها کمک می کند تا منبع مشکل کیفیت را مشخص کنند. سپس می توان اقدامات اصلاحی انجام داد، به این معنی که بعید به نظر می رسد مشکل دوباره تکرار شود. برای کسانی که با رعایت استانداردهای کیفیت سخت دست و پنجه نرم می کنند، اتوماسیون می تواند راه حلی ارائه دهد. تولید خودکار می تواند تضمین کند که استانداردها رعایت می شوند و سطوح کیفیت به طور قابل اعتماد بازتولید می شوند.

  • افزایش بهره وری و راندمان کاری

آیا کسب و کار غذایی شما به طور فزاینده ای در تلاش است تا با تقاضا مطابقت کند؟ آیا به نقطه‌ای رسیده‌اید که احساس می‌کنید افزایش مقیاس قدم درستی است؟ اجرای تنها چند راه حل خودکار در فرآیندهای تولید ممکن است تنها چیزی باشد که برای لذت بردن از مزایای بهره وری اتوماسیون در صنایع غذایی به آن نیاز دارید.

به عنوان مثال، اتوماسیون در صنایع غذایی می تواند انعطاف پذیری خط تولید شما را افزایش دهد. مدولارسازی، تقسیم بندی تولید یکی از قابل توجه ترین پیشرفت هایی است که انعطاف پذیری را افزایش می دهد. می‌توانید بدون کاهش سرعت بخش‌های دیگر، بهبودهایی را در یک بخش معرفی کنید.

اتوماسیون کارایی و سودآوری یک شرکت را افزایش می دهد، اما بر وظایف کارکنان آن نیز تأثیر مثبت دارد.

هنگامی که راه‌حل‌های خودکار در یک شرکت پیاده‌سازی می‌شوند، کارمندان از کارهای غیر ارزشمند و تکراری رها می‌شوند و اجازه داده می‌شوند روی کارهایی تمرکز کنند که نیاز به مداخله و دانش انسانی دارند.

همچنین اتوماسیون فرصت هایی را برای کارمندان ایجاد می کند تا مهارت های خود را ارتقا دهند و تجربیات آنها را با فرآیندهای سازمانشان با مهارت های فنی مرتبط با اتوماسیون برای کار بر روی چالش های جدید و بهینه سازی بیشتر فرآیندها ترکیب کند.

این واقعیت که اتوماسیون امکان تحلیل داده ها را فراهم می کند برای مشاغلی که به دنبال بهره مندی از تجزیه و تحلیل داده هستند نیز مهم است. یک سیستم خودکار جمع آوری بسیاری از داده ها را آسان می کند که بینش های مهمی را ارائه می دهد.

اتوماسیون در صنایع غذایی و جلوگیری از آسیب فیزیکی

  • بهبود ایمنی کارکنان

خطرات زیادی در صنایع غذایی، به ویژه در مرحله تولید وجود دارد مانند خطرات شیمیایی، تیغه ها، گرما و غیره. اتوماسیون می تواند یک اقدام موثر باشد زیرا با بهبود فرآیند کار می تواند از کارهای کسل کننده ای که می تواند خطر آفرین باشد، جلوگیری کند.

حتی اگر اکثر کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی ایمنی و آموزش کارکنان را در اولویت قرار دهند، باز هم در معرض ماشین‌های سنگین، مواد شیمیایی خطرناک و سر و صدای شدید قرار دارند. به عنوان مثال، کارگران در مراکز خرده فروشی مواد غذایی ممکن است از آنها خواسته شود تا دست زدن و بلند کردن مکرر را انجام دهند، که آنها را در معرض آسیب قرار می دهد. اتوماسیون می تواند از کارگران حمایت کند و به انسان اجازه دهد تا از چنین محیط های خشن دور شود.

  • قابلیت ردیابی بیشتر

قابلیت ردیابی جنبه مهمی از انطباق خرده فروشان برای تولیدکنندگان در صنایع مختلف است. با این حال، داشتن یک زنجیره تامین گسترده یا پیچیده می تواند ارائه قابلیت ردیابی را دشوار کند. کسب و کارهای بزرگتر مواد غذایی می توانند از اتوماسیون برای قابلیت ساده سازی آن بهره ببرند. برخی از کسب و کارها در حال حاضر از این فناوری در کنار دستگاه های IoT برای افزایش قابلیت ردیابی استفاده می کنند.

یک کارخانه فرآوری مواد غذایی با استفاده از مجموعه ای از ابزارها و راه حل های ردیابی می تواند اطلاعات زیادی در مورد وضعیت و موقعیت یک کالا در هر زمان معین به دست آورد. این می تواند یک جدول زمانی از یک محصول در طول زنجیره تامین مواد خام تا محصول نهایی حرکت کند. حتی بیشتر، می توان از دستگاه ها برای به دست آوردن بینش بیشتر در مرحله ساخت استفاده کرد.

ردیابی دقیق محصولات می تواند به کنترل جریان مواد یا تعیین بهترین ترکیب از مواد کمک کند. نقش فزاینده اتوماسیون در قابلیت ردیابی در روبات هایی دیده می شود که می توانند برای ارائه پشتیبانی در مدیریت موجودی برنامه ریزی شوند.

در ترکیب با اقلام نصب شده با شناسایی فرکانس رادیویی، این ربات ها می توانند با برنامه های انبار هماهنگ شوند. می توان از آنها برای تحویل به موقع محصولات غذایی به بازار استفاده کرد.

  • شهرت برند برتر

شهرت برند یک عنصر ضروری در صنعت است، به خصوص در جایی که رقابت سخت است. یک فراخوان یک محصول یا شیوع بیماری نه تنها می تواند به معنای خطر برای سلامت مشتریان باشد، بلکه ممکن است تا تخته شدن در کارخانه پیش رود.

کسب و کارها باید همیشه روابط عالی با مشتریان خود داشته باشند. پیاده سازی اتوماسیون از وجهه شرکت محافظت می کند و از طریق محصولات با کیفیت بالا مزیت رقابتی ارائه می دهد.

در یک صنعت به شدت رقابتی، مبارزه برای حفظ مشتریان به اندازه کافی سخت است. کسانی که آماده اجرای اتوماسیون و سایر نوآوری ها هستند، شانس بیشتری برای ایجاد اعتماد مشتری و افزایش درآمد خود دارند. با تکامل سریع صنعت، کاربران خواستار کیفیت بالای محصولات و شفافیت در زنجیره تامین هستند.

اتوماسیون به دستیابی به ثبات کمک می کند، که برای شهرت برند بسیار مهم است. تغییرات در صنایع غذایی به‌ویژه پس از بی‌ثباتی که با همه‌گیری ویروس کرونا به وجود آمد، به سرعت در حال انجام است. صرف نظر از اندازه یا نوع محصولات غذایی که با آن کار می کنید، اتوماسیون ارزش توجه دارد. به همین دلیل اتوماسیون در نانوایی نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

مزایای اتوماسیون در صنایع غذایی کیفیت غذا، مقیاس پذیری، کاهش هزینه ها و غیره بسیار هیجان انگیز است که نمی توان نادیده گرفت.

شرکت صنعتی آذربایجان (افخمی)

شرکت صنعتی آذربایجان (افخمی) تولیدکننده دستگاه های اتوماتیک نانوایی می باشد. این مجموعه با سابقه درخشان در تولید دستگاه اتوماتیک نان ( خمیرکن، پهن کن، تنور نانوایی و … ) محصول جدید چندکاره را به بازار عرضه کرده است که می تواند فرآیند پخت نان لواش را به صورت کامل انجام دهد و راندمان را افزایش داده و هزینه ها را کاهش دهد.

این مجموعه با تولید  دستگاه نانوایی تمام اتوماتیک فرایند پخت نان با دستگاه های تمام اتوماتیک نانوایی  را ایجاد می کند که به کل بدون دخالت دست انجام می شود. همین امر سبب می شود تا بهترین کیفیت همزمان با ضمانت سلامتی بیشتر داشته باشد. برای مشاوره تخصصی و خرید دستگاه نانوایی تماس بگیرید.

برای مشاوره تخصصی و خرید محصول دستگاه تمام اتوماتیک نان لواش با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *