نقش دستگاه تمام اتوماتیک در تولید نان سالم

نقش دستگاه تمام اتوماتیک در تولید نان سالم

نقش دستگاه تمام اتوماتیک در تولید نان سالم چیست ؟ دستگاه های تمام اتوماتیک چطور می تواند به کیفیت نان سالم کمک کند؟ در این مطلب با ما همراه باشید.

نان قوت غالب مردم ایران :

امروزه نان سهم مهمی در سبد غذایی خانوار دارد، مردمی که نان را نه به عنوان غذا، بلکه به عنوان نعمتی مهم و اساسی و قوت اصلی خود پاس می دارند. با وجود افزایش دسترسی مردم به اطلاعات، هنوز هم شمار زیادی از شهروندان در انتخاب نوع نانی که برای مصرف، ارزش غذایی بیش تری دارد. بی توجه هستند، همین امر در طی مدت زمان باعث افت کیفیت زندگی فرد می شود.

طیف وسیعی از نان های لذیذ و خوشمزه در کشور ایران پخت می گردد، به همین دلیل توصیه می شود، از نان هایی استفاده کنید که ارزش تغذیه ای بالایی دارد، مانند نان سبوس دار و تیره.

این ماده غذایی منبع خوب برای تامین کلسیم، آهن، ویتامین‌های گروه B، منیزیم، ویتامین E و روی مورد نیاز انسان می باشد.

اهمیت مصرف نان سالم :

تعداد فراوانی و مواد مفید و ضروری موجود در نان، به عنوان مهم ترین غلات ثبت شده در سبد غذایی خانوار، نقش اساسی در سلامت انسان دارد،  فیبر، پروتئین، چربی و کربوهیدرات از عناصر اصلی تشکیل‌دهنده نان هستند. از این رو بخش عمده ای از نیازهای ضروری بدن برای مصرف نان تامین می گردد.

فیبر، ماده مفید و ضروری در نان :

وجود فیبر کافی در نان، مانع از گرفتگی روده، یبوست و بیماری های گوارشی می شود، فیبر موجود در نان گندم از نوع محلول بوده و در نان جو از نوع محلول است، به طور کلی فیبر توانایی کاهش کلسترل، افزایش قدرت تمرکز، و تقویت ماهیچه های روده را دارد. عدم وجود آن در نان سبب بروز بواسیر، شکاف بافت معده و جذب سموم معده می‌شود.

پروتئین : دومین ماده مفید و ضروری در آن

افراد با خوردن نان به طور مرتب و روزانه 45% از پروتئین مورد نیاز بدن خود را تامین می نمایند. اگر فقط نان های سبوس دار مصرف کنید، ارزش غذایی پروتئین های موجود در نان بیشتر می گردد.

چربی :

یکی دیگر از مواد مفید، چربی موجود در نان است، اگر نان جو مصرف می کنید، نان جو یا آرد جو به کاهش کلسترول، فشار خون و قند خون کمک می کند. مطالعات پزشکی نشان داده مصرف مقدار کمی نان جو در روز توانسته به طرز چشمگیری سطوح کلسترول بد را در خون افراد پایین بیاورد. البته این مزایا در صورتی وجود دارد که نان جو فاقد شکر، آرد تصفیه‌شده و روغن‌های غیرمجاز باشد.

کربوهیدرات :

کربوهیدرات فراوان، به تنهایی باعث افزایش ناگهانی قند خون شده و چندان برای بدن مفید نیست، ولی کربوهیدرات نان به دلیل همراهی فیبر با آن بسیار سودمند است، زیرا فیبر روند جذب کربوهیدرات را کاهش داده، ازاین‌رو مضرات آن را حذف می‌سازد.

مزایای استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک نانوایی در تولید نان سالم :

نقش دستگاه تمام اتوماتیک نانوایی در تولید نان سالم بسیار موثر است، دستگاه های تمام اتوماتیک با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته سبب بهبود کیفیت نان نسبت به روش های سنتی شده اند. بهینه کردن تولید نان، حذف ضایعات، حذف نیروی انسانی و آلودگی ها ناشی از آن از مزایای دستگاه تمام اتوماتیک برای تولید نان سالم است.

بهبود کیفیت نان :

  • پخت یکنواخت و کامل نان
  • افزایش ارزش غذایی نان
  • کاهش ضایعات نان

افزایش بهداشت نان :

  • محیط پخت نان عاری از آلودگی
  • عدم دخالت مستقیم انسان در فرآیند پخت
  • استفاده از مواد اولیه با کیفیت

کاهش مصرف مواد افزودنی :

  • تنظیم دقیق میزان نمک، شکر، و سایر مواد افزودنی
  • امکان تولید نان بدون مواد افزودنی

صرفه جویی در مصرف انرژی :

  • استفاده بهینه از منابع انرژی
  • کاهش هزینه های تولید نان

دستگاه نان لواش تمام اتوماتیک با مکانیزه کردن فرآیند پخت نان، امکان اشتباه نمودن اوپراتور برای پخت نان بی کیفیت و مضر را حذف کرده است و همچنین در این روش، دخالت نیروی انسانی مانند کم کردن عمدی حجم نان، سوزاندن نان وجود ندارد.

کارکرد دستگاه ها به این گونه است که ابتدا خمیر از مخرن نگه دارنده دستگاه وارد قسمت خمیر پهن کن می شود و بعد از شکل دهی وارد تنور می گردد و پخت می شود. در این فرآیند هیچ گونه آلودگی به نان وارد نمی شود و دستگاه های تمام اتوماتیک نانوایی قادر هستند تعداد بسیار زیادی نان سالم و با کیفیت در ساعت تولید نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *