دستگاه تمام اتوماتیک ضربه ای نان لواش

دستگاه تمام اتوماتیک ضربه ای نان لواش

دستگاه تمام اتوماتیک ضربه ای نان لواش چیست؟ کاربرد دستگاه اتوماتیک ضربه ای چیست و در چه نان هایی استفاده می شود.

نان لواش، نان سنتی محبوب ایرانیان :

نان لواش از نان های سنتی و کهن ایرانیان، پر مصرف ترین نان در ایران است، با توجه به ذائقه ایرانی نان لواش اصیل ایرانی در تمامی وعده ها استفاده می شود. این که زادگاه اصلی نان لواش کجاست، چندان مشخص نیست اما این نان به یک میراث ناملموس تبدیل گردیده است. اغلب مردن نان لواش را در کوره ای به نام تنور می پزند، اما برخی قومیت ها یا عشایر لواش را روی ساج (یک سطح صاف فلزی یا سنگی) می پزند.

حدود 800 سال است که پخت نان لواش در میان ایرانیان محبوب شده است، ایرانیان آن را با لحجه های مختلف، تلفظ می کنند. نان لواش در ایران معمولا با پنیر، سبزی یا آبگوشت مصرف می شود و نان لواش مرغوب تا 6 ماه قابل نگهداری می باشد.

ضرورت استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک در نانوایی ها :

امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از دستگاه تمام اتوماتیک نانوایی به تولید نان با کیفیت و مقرون به صرفه کمک نموده مزایای بسیاری برای نانوایان دارد که برخی از مزایای آن را به اختصار توضیح می دهیم.

افزایش راندمان و سرعت پخت نان :

دستگاه های تمام اتوماتیک می توانندد نان را در مدت زمان کوتاه تری و با تعداد نفرات کمتری نسبت به روش سنتی پخت نان، تولید کنند. این امر به افزایش راندمان و سود آوری نانوایی ها کمک می کند.

کاهش ضایعات نان :

در روش سنتی به دلیل عدم دقت کافی در تهیه نان، ضایعات زیادی ممکن است ایجاد شود. دستگاه های تمام اتوماتیک به کاهش ضایعات نان بسیار کمک می کند.

کاهش نیروی انسانی :

دستگاه های تمام اتوماتیک با توجه به این که تمامی فرآیند پخت نان را اتومات انجام می دهند باعث کاهش نیروی انسانی می شوند، این در صورتی است که دستگاه های اتومات در برخی مراحل به اوپراتور نیازمند هستند.

افزایش بهداشت و ایمنی محیط کار :

دستگاه های تمام اتوماتیک در محیط های بسته و با رعایت کامل بهداشت کار می کنند. این امر به حفظ سلامت نان و ارتقای ایمنی محیط کار کمک می کند.

معرفی دستگاه تمام اتوماتیک ضربه ای نان لواش :

دستگاه نانوایی لواش تمام اتوماتیک  ترکیبی از پنج دستگاه، از تولیدات گروه صنعتی آذربایجان (افخمی) می باشد، بخش سه کاره (فرم دهنده خمیر) که شامل مخزن خمیر نیز می شود. از طریق بخش پهن کن، خمیر را پهن کرده و به سمت دیوار عمودی پخت هدایت می کند، ابتدای دوار عمودی پخت، ضربه زن الکترومکانیکی خمیر را به سطح چدنی می چسباند و خمیر بعد از پخت توسط تیغه گیرنده نان از سطح دوار پخت جدا شده و نان به سمت میز سرد کن هدایت می شود.

این دستگاه توسط تکنولوژی های پیشرفته ساخته شده و شامل اجزای زیر است :

  • سه کاره یا فرم دهنده خمیر
  • ضربه زن مکانیکی
  • فر دوار عمودی پخت
  • نان درآور و انتقال دهنده نان
  • نان سرد کن

این دستگاه دارای برخی امکانات دیگر است که تهیه نان لواش با کیفیت را ساده تر می کند.

دستگاه تمام اتوماتیک ضربه ای افخمی، مجهز به سیستم کنترل برای برش، ضربه و تنور، و صفحه نمایشی برای دما و تعداد نان می باشد. این دستگاه قادر است 500 الی 1500 نان در ساعت تولید نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *